Public

Vi har hjulpet kommunale, regionale og statslige organisationer med at effektivisere arbejdsgangene, målrette fokus på kerneopgaverne og forstå borgernes behov

Fokus på kerneopgaverne

Der er en voksende erkendelse af, at den offentlige sektor ikke kun skal styres, men også skal ledes. Der er nødvendigt med dokumentation af indsatser og resultater, men det er også nødvendigt at have fokus på, hvordan kerneopgaverne kan udvikles i tæt samspil mellem medarbejdere, brugere og den lokale ledelse. Mange offentlige organisationer oplever derfor et behov for en mere nysgerrig tilgang, hvor borgernes og brugernes behov i tråd med de overordnede prioriteter identificeres i samarbejde med nogle af de medarbejdere, der har den direkte borgerkontakt.

Det handler ikke bare om at lave flere og dyrere tiltag men om at anvende ressourcerne på den måde, der løser borgernes behov på den bedste måde. For eksempel ved at anvende digitale værktøjer, hvor det giver mening. Eller ved at identificere delprocesser, der ikke tilfører værdi og derfor kan erstattes. Samtidig er mange offentlige organisationer i gang med at gøre op med silotænkningen, hvor løsningen af hver delopgave sker isoleret fra helheden. For borgerne oplever ofte, at problemerne hænger sammen, og det er derfor en naturlig del af god offentlig opgaveløsning at indtænke hver delydelse i en samlet borger- eller brugerrejse.

Vi har arbejdet sammen med mange forskellige offentlige virksomheder og organisationer - her er nogle af dem!

Hvis missionen om at udvikle opgaveløsningen skal lykkes, stiller det krav til både medarbejdere og den lokale ledelse. For Wilke er det derfor en integreret del af et veludført projekt, at formidlingen af resultaterne understøtter de efterfølgende processer: Det handler ikke kun om at lave et metodisk korrekt projekt men om at lave et projekt, der både er metodisk solidt, giver afsæt for konkrete handlinger og udfylder de politiske prioriteter.

Wilkes offentlige kunder omfatter både kommunale, regionale og statslige organisationer. Vi har blandt andet beskæftiget os med:

  • Bruger- og borgertilfredshedsmålinger

  • Holdnings- og adfærdsundersøgelser

  • Effektmåling, evaluering og dokumentation

  • Udvikling af nye ydelser og services

  • Processtøtte og implementeringsydelser

  • Omdømme- og kommunikationsrettede projekter

  • Forskningsbaserede undersøgelser

Hør hvordan vi kan hjælpe dig.

Team Public glæder sig til at høre fra dig!

Forrige
Forrige

Politik og arbejdsmarked

Næste
Næste

Transport