Transport

Vi har både hjulpet offentlige og private virksomheder inden for transportbranchen med at forstå kundernes adfærd, behov og præferencer

Et uudnyttet potentiale indenfor den kollektive transport

Det vigtigste middel til at nå de høje mål for flere passagerer er markeds- og kundeorientering og et udefra-og-ind perspektiv baseret på viden om markedet, kundebehov og perception.

Med fare for at fornærme nogen, så er den kollektive trafik - samlet som branche - kun på den første del af rejsen henimod kundeorientering. Og der er således et kæmpe uudnyttet potentiale i målrettet at udvikle produkt, service og kommunikation i henhold til kundebehov og perception.

Dette vil kunne understøtte at flere vælger at bruge den kollektive trafik og ikke mindst at kunderne fastholdes som kunder i længere tid. 

Med afsæt i Wilkes vækstmodel skal man blive skarp på:

  1. Brandet – hvem er vi egentligt?

  2. Målgruppen - hvem er vi til for?

  3. Value proposition – hvordan skaber vi værdi for dem, vi er til for?

  4. Innovation – hvor er vi om 3, 5 eller 10 år?

Herudover skal man selvfølgelig løbende følge op på, hvorvidt man lykkes med at implementere sit kundeløfte og sine kunde- og markedsstrategier i form af løbende performancemålinger i relation til f.eks. kundeloyalitet, kundetilfredshed, mystery travelling eller markedspenetration mv.

Vi arbejder for en række trafikselskaber, myndigheder og kommuner og vi har en både bred og dyb erfaring med løsning af de forskellige aktørers markedsudfordringer og tilgang til markedet.

Eksempler på opgaver, vi løser for vores kunder:

  • Strategiudvikling 

  • Innovationsworkshops

  • Kundesegmentering

  • Customer Experience Management, Customer Journey og NPS projekter

  • Reputation Management projekter

  • Trackings fx på kundetilfredshed, image og marked

  • Mystery Travelling/shopping med opfølgning på den leverede servicekvalitet

  • Effektmålinger

Fremtidens bilforbrug

At undersøge bilforbruget i Danmark er en årligt tilbagevendende begivenhed - her kan du høre Carl Mikael fortælle om nogle af de spændende indsigter fra sidste år!

20% af danskerne vil betale 20% mere for elbiler. Samtidig ser vi, at flere og flere vælger at gennemføre bilkøbet online fra start til slut. Netop derfor, er din online presence helt afgørende, hvis du skal tiltrække fremtidens bilforbruger. Det kan vi i Wilke heldigvis hjælpe dig med, så ræk ud til Carl Mikael, hvis du vil drøfte rapporten eller strategi for prissætning eller optimering af kundetilfredsheden og kundeoplevelsen!

I transportsektoren arbejder vi sammen
med adskillige partnere - her er nogle af dem!

Digital retailing i Københavns Lufthavn

Indkøb flyttes i stigende grad fra de fysiske butikker, til i stedet at foregå online. Det er nemt og bekvemt for forbrugerne, fordi det hele kan klares fra sofaen eller på farten.

Men hvordan skaber man så den gode fysiske shoppingoplevelse, når man er i åben kamp mod onlinebutikker og de øgede krav til convenience fra forbrugerne? Fordi shopping med stor succes foregår online, skærper det performancekravene til den mere ordinære shoppingoplevelse. Derfor skal man være i stand til at skabe den oplevelse, der får forbrugeren til at tænke "WOW!", når de går derfra.

Vil du høre hvordan Københavns Lufthavn arbejder med problemstillingen? Vi får Marion Witthøfft, Head of Business Insights and Digital Development på besøg, som fortæller hvordan Københavns Lufthavn arbejder med kundedrevet forretningsudvikling og med at skabe "WOW"-oplevelser i deres nye shoppingcenter.

 Se vores spændende cases i transportsektoren

Resultaterne blev præsenteret og diskuteret på workshops med bestyrelsen, direktionen samt med ledelsen af hver af de fire virksomheder. 

Nic. Christiansen arbejder i øjeblikket videre med at give gode kundeoplevelser på de områder, som har vist sig at være de vigtigste. Wilke bidrager her løbende med input og sparring. 

Læs hele casen her

Hvordan kan FynBus forbedre kundetilfredsheden blandt sine passagerer og dermed øge loyaliteten og skabe grobund for højere passagertal? Wilke har skabt et stærkt måleværktøj, der sikrer, at FynBus altid kan stole 100% på de resultater, de får. FynBus får ved hjælp af Wilkes kontinuerlige målinger høj kvalitet og validitet i resultaterne for hver undersøgelse.

Læs hele casen her

 
 

Hør hvordan vi kan hjælpe dig.

Vi står klar til at være partner på dit næste transportprojekt.

Forrige
Forrige

Public

Næste
Næste

Turisme