Forretningsudvikling

Vi hjælper dig med at udvikle din forretning - lige fra at afdække driverne bag dine forbrugeres valg
til hvilke produkter og tjenester du skal fokusere på, for at vækste din virksomhed

Vores kundeløfte

Vi hjælper dig med at indfri dit vækstpotentiale gennem bedre forståelse af dine nuværende og potentielle kunder. Sammen vælger og designer vi den rette research approach til at løse din forretningsmæssige problemstilling ud fra en lang række af kvalitative og kvantitative metoder. Vi identificerer dine kunders behov, situationer hvor de anvender dine produkter, dit optimale produktmix og hvilke prispunkter du bør have. Ved at oversætte data til indsigter kan vi rådgive dig om, hvordan du targetter dine mest værdifulde kunder, og gennem klart definerede handlings- og forandringsinitiativer, kan vi sammen skabe forandring i din organisation.

Når vækst er målsætningen

Wilke har gennem de sidste 20 år udviklet en række validerede analyseprodukter og services som tilpasses
den individuelle problemstilling. Vi arbejder ikke ud fra en ’one size fits all’ tilgang, men bruger vores metodiske værktøjskasse som et udgangspunkt for at designe det optimale projekt.

Vores matrix organisering betyder at vi er i stand til at koble en dyb brancheindsigt med faglig ekspertise inden for de fleste områder af markedsanalyse. Vi har både kvalitative og kvantitative specialister tilknyttet hver enkelt service, hvilket sikrer, vi sammen vælger og designer den rette research approach til at løse din forretningsmæssige problemstilling.

Vores løsninger indenfor Customized spænder vidt - fra simple holdningsundersøgelser til avanceret scenarie modellering af fremtidige markedsandele ved ændrede produkt- og markedskonfigurationer.

Vi arbejder indenfor følgende 5 fokusområder

DET HANDLER OM ATTRAKTIVITET

Produktoptimering handler ikke nødvendigvis om at skære i omkostninger og gøre et produkt billigere. Optimering handler om at øge attraktiviteten af dit produkt, både for din kunde og for din bundlinje.
Optimer din prissætning og dit produkt så du:

  • Rammer de rigtige segmenter

  • Øger din markedsandel

  • Øger din omsætning og/eller indtjening

  • Har fokus på det der betyder mest for kunderne

REALISÉR POTENTIALET

En stor del af de produkter og ydelser vi sælger i dag, vil i fremtiden ikke være interessante for kunderne, og ikke kunne generere tilstrækkelig omsætning. Der er således et konstant behov for hele tiden at innovere og lave nye, værdiskabende tilbud.

Hos Wilke arbejder vi med at kortlægge de væsentligste Jobs-to-be-done, som kunderne ønsker dækket fremadrettet såvel som at sikre, at de koncepter, produkter og ydelser der lanceres, dækker disse bedst muligt med den rette købsintention, og på den måde hjulpet mange kunder, med at realisere deres fulde omsætnings- og indtjeningspotentiale.

FÅ BRANDET TIL AT LEVE
Kun gennem systematisk at afdække og forstå virksomhedens selvopfattelse og ambitioner med kunderne kan man skabe en stærk brandplatform. Og kun gennem at inddrage medarbejdere i udvikling, implementering og eksekvering kan man sikre, at brandet lever. Når brandet leves ud blandt medarbejdere, er den nødvendige baggrund for kunderejsen skabt og først da giver det mening at arbejde videre med segmentering, CEM, loyalitet, produktudvikling, innovation og top- og bundlinje!

HVEM SKAL DU VÆRE NOGET FOR?

Hvis ikke du ved hvem du vil være noget for, så er du ikke noget for nogen - Og hvis ikke du er noget for nogen, så ender du i bedste fald med at være ligegyldig og i værste fald med at måtte lukke forretningen. Hos Wilke arbejder vi med en gennemprøvet og valideret model for effektiv segmentering – som starter og slutter i organisationen, og som gennem både kvalitative og kvantitative metoder kommer 360 grader rundt omkring ledelse, organisation, samarbejdspartnere og ikke mindst kunder og marked.

GODE OPLEVELSER = GOD BUNDLINJE
Gode kundeoplevelser rummer store muligheder for vækst. Der er nemlig en direkte sammenhæng mellem gode oplevelser og god bundlinje. Men den helt store effekt ses først, når man skaber, ikke bare gode, men fremragende kundeoplevelser. Oplevelser, der overgår kundens forventninger. Oplevelser, der er unikke og adskiller sig fra alt andet. Hvorfor fejler så mange virksomheder med at give kunderne de oplevelser de gerne vil have? Forklaringen skal findes i manglende opmærksomhed på, hvad der virkelig skaber værdi for kunderne.

Hvorfor Wilke?

Fælles for alle vores projekter er at vi hjælper dig med at forstå dine nuværende og potentielle kunder bedre, for at realisere jeres vækstpotentiale. Vi identificerer kundernes behov, brugssituationer og drivere for derigennem mest effektivt at koble jeres produkter og services til markedet.

Vi vælger den rette kombination af metoder for at designe den research tilgang der bedst besvarer jeres kommercielle udfordring. Vi er eksperter i at omsætte nye indsigter til håndgribelige løsninger og aktiviteter. Vi oversætter data til indsigter og leverer klare anbefalinger samt hjælper med implementering i din virksomhed.

Her er vores fælles proces

 

Vores services

Spørgsmål til dit næste projekt?

Så er det Jakob du skal have fat i!