Vi forstår dine kunder

Eksperter i mennesker og data, som skaber grundlaget for forandring

I Wilke tror vi ikke på standardprojekter. Vi tror ej heller på, at alle forretningsmæssige problemstillinger kan og bør løses ens. Vi tror til gengæld på, at indsigter i adfærd,
teknologi og trends er livsnerven i enhver virksomhed. Vi stiller de svære spørgsmål til
kunderne, medarbejderne og ledelsen, som giver dig mulighed for at skabe effektive
og empatiske løsninger, som jeres virksomhed kan bygge fremtiden på. Vi har udviklet
en række tilgange og metoder, som kan hjælpe jer med at navigere i markedet og
planlægge de træk, der skaber mest værdi for jeres kunder og for jeres virksomhed.

Hvad er det egentlig vi tilbyder?

Hvert år gennemfører vi et stort antal nationale og internationale projekter for virksomheder som f.eks. Nestlé, Carlsberg, VELUX, Falck, LEGO, Tryg, Nets, BankNordik og mange flere. Vi har derfor blandt andet stor erfaring med at gennemføre kundeinterviews, fokusgrupper, mystery shopping, produkttest og online tracking undersøgelser og meget mere. På baggrund af denne erfaring har vi udviklet en afprøvet skabelon til at håndtere diverse projekter - med stor succes.

Hos Wilke mener vi, at det er vigtigt at være i øjenhøjde med kunderne. Derfor arbejder vi fordelt på 4 teams for at skabe de bedste resultater, bestående af; Client, Research, Insights og Digital Solutions. Vores løsninger falder indenfor tre overordnede områder der skal sikre øget værdiskabelse og tilfredsstillelse af kundernes behov.

Vil du se hvad vi har lavet i gennem tiden?

Vi udgiver løbende en masse spændende materiale om de ting vi går og arbejder med til daglig. Se nogle af dem nedenfor.

3 kerneområder som sikrer øget værdiskabelse
og tilfredsstillelse af kundernes behov.

Vores løsninger falder indenfor tre overordnede områder, som hver især er nødvendige elementer for at øge værdiskabelsen og tilfredsstille kundernes behov. Ved at klikke på et af de tre forretningsområder, kan du læse meget mere om, hvad de dækker over, og hvilke services vi tilbyder indenfor hvert af de tre områder. Uanset din forretningsmæssige problemstilling, er vi sikre på, at vi kan hjælpe dig.

Customer Experience

I Wilke tror vi på, at det er på tide at tage det bedste fra CX og tilføje et øget fokus på HX (human experience), så det har vi gjort. Vi kalder det HX ENABLER. Med Wilke som partner kommer du til at arbejde med kommerciel værdiskabelse gennem kundeforståelse og kundeempati. Vi er eksperter i at skabe levedygtige platforme for kundeoplevelser som det differentierende konkurrenceparameter. Hos Wilke prioriterer vi fuld transparens i vores processer og har et stærkt fokus på samskabelse i alle samarbejdets aspekter.

Business Development

Vi hjælper dig med at indfri dit vækstpotentiale gennem bedre forståelse af dine nuværende og potentielle kunder. Sammen vælger og designer vi den rette research approach til at løse din forretningsmæssige problemstilling ud fra en lang række af kvalitative og kvantitative metoder. Vi identificerer dine kunders behov, situationer hvor de anvender dine produkter, dit optimale produktmix og hvilke prispunkter du bør have. Ved at oversætte data til indsigter kan vi rådgive dig om, hvordan du targetter dine mest værdifulde kunder, og gennem klart definerede handlings- og forandringsinitiativer, kan vi sammen skabe forandring i din organisation.

Tracking

Det er en kunstart i sig selv at vide, hvilke punkter du skal måle på, for måler du forkert – eller på det forkerte – risikerer du at styre i en forkert retning. Af den årsag arbejder vi hos Wilke sjældent med helt fastlagte tracking-koncepter. Du, din organisation og jeres strategi er unikke, og det skal trackingen også afspejle. Hvis ikke du kan træffe gode beslutninger om dine markedsaktiviteter, hvorfor så bruge penge på tracking i det hele taget?

Du kan læse mere om vores kerneområder nedenfor:

Et moderne konsulenthus som
arbejder med strategi og kundeindsigter

Siden 1999 har vi i Wilke hjulpet store og små danske virksomheder med at forstå, hvad der er vigtigt for deres eksisterende og potentielle kunder i ind- og udland. Vi har specialiseret os i at kombinere store datasæt og dybe kvalitative indsigter med henblik på at udvikle det rigtige beslutningsgrundlag. Vores største ønske er at skabe en verden med færre dårlige produkter og services. Vi elsker at forstå kunderne, og løser deres problemer sammen med andre. Det gør vi fordi vi aspirerer mod en verden fuld af kundedrevet innovation og kundeoplevelser udover det sædvanlige. Hos Wilke tror vi nemlig på, at gode kundeoplevelser er alfa og omega for at drive en god forretning.

I Wilke beskæftiger vi ca. 50. super dygtige medarbejdere på tværs af 3 lokationer i Odense, Aarhus og København. Vi tror på, at et godt sammenhold også skabe goder resultater. Derfor spiller alle medarbejdere, uden undtagelse, en vigtig rolle i forædlingsprocessen af fieldwork, datarens og statistik, dybdegående kvalitative interviews, rapportering, idéskabelse, design og test - alt sammen en vigtig del af at bringe kundevendte produkter og services til markedet.

Vores ambition er at skabe sweetspots lige dér, hvor kunde og brand mødes. Ved at forstå kundens behov, kan vi hele tiden stimulere efterspørgslen mest effektivt. Vi hjælper dig med at omsætte indsigter til de bedste kundeoplevelser, til optimering af eksisterende produkter og services og til at udvikle morgendagens vindende koncepter, som skaber bæredygtig vækst.

Forstå mennesker. Realiser potentialet. 

I Wilke tror vi på, at indsigter indenfor adfærd, teknologi og trends er livsnerven i enhver virksomhed. Vinderne i markedet er dem, som forstår kundernes nuværende og fremtidige behov bedre end konkurrenten, og som kan omsætte deres viden til bedre løsninger.

Vi snakker ofte om Wilke-DNA. I Wilke er sammenholdet en vigtig del af vores arbejdsplads, og for os er tværfagligt arbejde en essentiel del af vores DNA. Derfor holder vi løbende interne events, som er med til at styrke det kollegiale sammenhold. Vi ønsker at holde mennesket i fokus, både når det gælder de opgaver vi udfører for vores kunder, men i lige så høj grad i egne rækker. Vi tror på, at arbejdsglæde skaber resultater.

Vi arbejder ud fra 3 digitale principper

Overalt er der fart på digitalisering og automatisering af rutinemæssige transaktioner og arbejdsopgaver. Men alle kunder er mennesker og har stadig brug for at få gode råd, vejledning og hjælp af rigtige mennesker. Hos Wilke sætter vi strøm til processer, hvor det giver mening. Men vi dyrker relationer mellem mennesker, for det er der, vi lærer, hvad der virker og kan rette op på vores fejl. Med andre ord kan den digitale omstilling ikke lykkes uden menneskelig indsigt og stillingtagen, men mennesket er på den anden side lige så afhængig af automatisering, systemer og smart tech for at kunne følge med og nå nye højder. Derfor tror vi hos Wilke på, at den digitale fremtid ligger i samspillet mellem at benytte den rigtige teknologi og tilpasse den til de mennesker der skal bruge den.

God formidling af data er helt centralt, hvis man vil sikre forankring af viden og indsigt i alle led af sin organisation. Dashboards giver gode muligheder for at nå helt ud, men de centrale resultater opstår allerede i design fasen, hvor vi altid arbejder med mennesket som udgangspunkt. Det betyder brugerinddragelse og et skarpt fokus på at være empatiske og nysgerrige helt fra start.

God software, er software der integrerer sig godt med andre systemer. For Wilke er det centralt at kunne understøtte både store forretninger, der har egne systemer, og samtidig levere standardløsninger til mindre organisationer. Med vores projekter følger altid muligheden for at trække data via API’er, eller for at implementere vores rapporter i egne systemer. Nemt, bekvemt og uden at gøre det til et stort og voldsomt IT-projekt.

At fremtiden er datafunderet er ved at være nutid, og det kræver evner til både at kunne behandle store mængder data men samtidig også at kunne omsætte ustrukturerede data til spidsfindig og værdiskabende viden. I praksis betyder det for Wilke et stort fokus på emner som SoMe listening, churn prediction med machine learning samt bearbejdning af store mængder tekst.

Vi deler løbende vores indsigter!

I Wilke er vidensdeling en grundsøjle i vores DNA. Derfor deler vi løbende resultater som kan være med til at berige dig med nyttig viden, hvad enten det gælder nye tendenser i markedet, eller vores anbefaling til nye fokuspunkter i din virksomhed. Her kan du læse nogle af vores spændende indlæg som blandt andet indebærer whitepapers, cases og sparks. Ønsker dig mere inspiration? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få løbende updates på alt fra events til nye markedsindsigter.