Medier

Wilke kan give dig svarene og ruster dig til den nye virkelighed. Vi arbejder for Danmarks førende medieudbydere, og vi har både bred og dyb erfaring med løsning af medievirksomhedernes markedsudfordringer

PRES udefra

Mediebranchen er disse år konfronteret med store udfordringer grundet presset fra alle sider. Faldende oplagstal, vigende annoncebudgetter, konkurrence fra udlandet og ændrede medievaner kræver, at medieaktører gentænker deres ståsted og forretningsmodel.

Udfordringerne for de danske medieaktører er mange, uanset om man er et dagblad, tv-distributør eller magasinforlag. TV-distributørerne oplever ekstreme udfordringer, idet de bliver invaderet af streaming tjenester. Andelen af cabble cutters er stigende, og selv lokale streaming tjenester er udfordret af udenlandske giganter som Disney og Amazon Primes indtog på det danske marked. Dagblade og magasinforlag udfordres af faldende annoncebudgetter, faldende oplagstal og lav betalingsvillighed blandt kunderne. Kunderne er blevet opdraget til, at de kan få næsten al det indhold, som de ønsker, gratis via online tjenester.

Andelen uden TV-pakke stiger fortsat

Indsigter om TV- og streamingmarkedet

I mediesektoren har vi tæt samarbejde med Copenhagen Future TV Conference,
hvor vi hvert år deler nye indsigter om TV/streamingmarkedet fra Wilkes egen medieanalyse.
I denne rapport deler vi nogle af indsigterne, og du kan bl.a. se udviklingen i andelen af danskere, der fortsat har en TV-pakke, hvilke streamingtjenester der foretrækkes og hvor stor betalingsvillighed der er for streamingtjenester med og uden reklamer.

Wilke har givet os et skub i en beslutningsproces, som var svær men nødvendig. Projektet har givet os retning ift. igangværende udviklingsprojekter og skabt grobund for nye. Projektet bekræftede os i mange hypoteser om vores marked, men det var nødvendigt med et solidt datagrundlag for at gå fra hypoteser til beslutninger
— Anne Eskerod Borgstrøm, Insights Manager, Aller Media

Se vores spændende WakeUps med cases fra mediebranchen

Vi arbejder for Danmarks førende medieudbydere

Disse tendenser stiller krav til virksomhedernes evne til at gentænke deres forretning og tilpasse produktet, så det opfylder forbrugerens dynamiske og omskiftelige adfærd. Forbrugerne vil have valgfrihed og shopper rundt blandt udbyderne for at få de billigste og mest skræddersyede løsninger, som opfylder deres behov. Det skaber et essentielt behov for at kende den adfærd, der kan være altafgørende for at holde på kunderne og skabe nye kunder. Men hvordan imødekommer medieudbyderne de omskiftelige forbrugertendenser, og hvordan skal produkterne skræddersyes, så de opfylder forbrugernes behov?

Tv-forbrugeren inddeler markedet i ”Nødvendige” og ”Skiftbare”

Vi står klar til at hjælpe dig!

Wilke kan give dig svarene og ruster dig til den nye virkelighed. Vi arbejder for Danmarks førende medieudbydere, og vi har både bred og dyb erfaring med løsning af medievirksomhedernes markedsudfordringer. Vi beskæftiger os bl.a. med:

  • Segmentering af kunder og marked

  • Optimering af porteføljen og identificering af white spaces

  • Udvikling og screening af produkter og services

  • Optimering af pris

  • Tracking af medieadfærd og præference

  • Tracking og udvikling af kundeloyalitet

  • Udvikling og implementering af CX programmer

 Se vores spændende cases i energisektoren

Børsen har med introduceret en ny value proposition som strategisk definerer den fremtidige kommunikation såvel som en unik position i markedet, baseret på dybdegående indsigter i de relevante markedssegmenter med deres tilhørende adfærd og behov. Projektet blev scopet med henblik på at udvikle en stærk value proposition såvel som at udvikle konkrete call to actions og initiativer for Børsen.

Læs hele casen her

Aller ønskede at få et 360 grader tjek af hele porteføljen af brands og produkter, med henblik på at kunne træffe strategiske beslutninger om porteføljens fremtidige sammensætning. Aller lykkedes i dette projekt med at skabe sig det overblik over den nuværende porteføljes match med markedsbehovene, som var nødvendigt for
at kunne træffe fælles beslutninger for fremtiden.

Læs hele casen her

Viasat fik viden om mulighederne for at løfte salget gennem nødvendige forbedringstiltag i forhold til Viasats branding og kommunikations-strategi. Dermed blev det tydeligt for Viasat at næste skridt for at vende udviklingen var at arbejde med positioneringen i markedet. Projektet skabte således forudsætningen for at sikre øget salg gennem først og fremmest at genbesøge og videreudvikle Viasats brandløfte, identitet og positionering. 
Læs hele casen her

Hør hvordan vi kan hjælpe dig!

Daniel og resten af medieteamet er klar til at hjælpe dig i gang med dit næste projekt.

Forrige
Forrige

Tele

Næste
Næste

Politik og arbejdsmarked