Identificér hvad der
skaber værdi med MaxDiff

#1 LÆS WHITEPAPER

Få et interessant indblik i, hvordan du med indsigter,
kan finde frem til hvad der skaber mest værdi hos dine eksisterende og potentielle kunder. Vi viser dig en lang række af de ting, MaxDiff kan hjælpe med at identificere og deler en række relevante cases..

#2 VORES LØSNINGER

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at finde
de elementer, som skaber mest værdi for dine kunder
og hvordan du sikre den prissætning, som skaber
de bedste resultater for dig.
.

#3 BOOK ET MØDE

Book et uforpligtende inspirationsmøde. Christian har stor viden og erfaring med MaxDiff-analyser, og han er klar
til at rådgive dig og din virksomhed om hvordan du finder ud af, hvad det betyder noget for lige netop dine kunder!

Portræt af Christian Helm

Hvilke features foretrækker
dine kunder?

Som virksomhed sidder du sikkert med mange gode ideer til produktudvikling, men husker du at høre kunderne hvad der er vigtigt for dem? Måske det er noget helt andet end du går og tror – og det er sikkert meget forskelligt fra segment til segment.

Du kan måske nikke genkendende til, at det ofte kan være svært at vurdere, hvad dine kunder vægter højest ved dit produkt. Er det prisen, indholdet eller convenience? Og hvis du har en bred portefølje af produkter, hvilket af dem skaber så egentlig mest værdi? Disse spørgsmål kan konceptet MaxDiff hjælpe dig med at svare på!

Hvad er MaxDiff?

MaxDiff (Maximum Difference Scaling) er en simpel spørgeteknik. Metoden bruges til at identificere de vigtigste kriterier for valg af et givent produkt, brand eller løsning. Her skal respondenten træffe en række valg og fravalg mellem hvad der er vigtigst og mindst vigtigt, når man fx skal tegne et abonnement med en ekstra service.

Vi har stor erfaring med MaxDiff analyser, så vil du vide mere om, hvordan du benytter værktøjet til at identificere hvilken værdi kunderne tillægger forskellige elementer - så læs med her! Jeg håber, at du har lyst til at høre mere om dette spændende emne - og skulle du have spørgsmål eller problemstillinger, som du gerne vil have belyst yderligere, så tøv ikke med at kontakte mig.

Underskrift Christian Helm

+45 50 50 47 30
chhe@wilke.dk

WHITEPAPER

MaxDiff hjælper dig med at forstå,
hvad der skaber værdi for dine kunder!

Hvordan får du en bedre forståelse for dine kunder og hvad der skaber værdi for dem? MaxDiff hjælper dig med at identificere og prioritere imellem forskellige features tilknyttet dine produkter, services, kommunikation m.m. Forbrugernes behov og adfærd skifter med tiltagende hastighed, og det har aldrig været vigtigere at forstå hvad der skaber værdi for dem - og tilbyde dem netop dét. Det er både vigtigt når du skal tiltrække nye kunder, men i særdeleshed også når du skal fastholde dine eksisterende, så de ikke skifter til konkurrenten. I dette whitepaper bliver du klogere på, hvordan du som virksomhed får en bedre forståelse
for dine kunder, hvad der skaber værdi og hvad du skal prioritere - alt sammen gennem MaxDiff-analyser.

Highlights fra whitepaperet:

  • Identificering af hvilke elementer som ikke skaber nok værdi til at flytte en kunde

  • Identificering af hvilke elementer/produkter du skal have i din portefølje
    for at dække en tilstrækkelig del af kundebasen

  • Rangering af forskellige elementer/produkter ift. hinanden

  • Afdækning af First choice og Top3 valg

  • Valgmønster på individniveau

Download indsigtsrapporten her 👇🏼

Er du på jagt efter mere inspiration?
Vi har afholdt to relevante WakeUps med besøg fra Tryg og Rynkeby, som du kan se her:

WakeUp om at identificere nye mulighedsrum ved at forstå dine kunders behov

WakeUp om at positionere sit brand rigtigt i markedet med Demand Spaces

Vi står klar til at hjælpe dig!

I Wilke har vi mange års erfaring med at hjælpe vores kunder med at finde de mest værdiskabende elemeter for netop deres kunder, herunder hvordan disse elementer kommunikeres til kunderne, og hvordan produkterne bør prissættes. Vil du gerne identificere, hvilken værdi kunderne tillægger forskellige elementer og hvilket indhold de finder mest attraktivt?
Så står vi klar til at hjælpe dig med at lave de helt rigtige løsninger, som gør dig unik blandt dine konkurrenter! Vi kan bl.a. hjælpe dig med:

PORTEFØLJEOPTIMERING

Find den rigtige sammensætning
af produkter

Med porteføljeoptimering kan vi hjælpe
dig, med at gennemgå dine eksisterende produkter og services. Vi identificerer de
produkter som skaber mest værdi blandt
dine kunder, og hvilke der med fordel kan udgå af din portefølje. Læs mere om porteføljeoptimering her.

MAXDIFF

Hvilke produkter og features
skaber mest værdi?

MaxDiff er et værktøj til at undersøge,
hvilke produkter eller services der skaber mest værdi for dine kunder. Vi identificerer
de produkter som skaber mest værdi, men også hvordan dine kunder typisk vil
vælge produkterne.

CONJOINT

Sammensæt de rigtige
pakker til den rigtige pris

Med et conjoint studie kan vi beregne værdien er hver enkelt parameter i en
samlet pakkeløsning og samtidig
undersøge, hvordan prissætningen
vil påvirke både markedsandel og præferencer blandt kunderne. Læs
mere om conjont studier her.

LOYALITETSPROGRAMMER

Hvilke elementer skaber loyale kunder?

Har du allerede et program eller vil du gerne i gang med det, kan vi hjælpe dig med
at gennemgå, hvilke elementer du som virksomhed bør overveje at inddrage
for at skabe værdi for dine kunder. Læs
mere om loyalitetsprogrammer her.

Har du spørgsmål?

Så ræk endelig ud til mig! Vi har i Wilke solid viden om hvordan man kan bruge MaxDiff til at skabe værdi for kunderne og for forretningen. Vi tager altid gerne en uforpligtende snak om potentialet for jeres virksomhed.

eller ring på 50 50 47 30

Skriv til Christian.

Book et møde med Christian.