UDFORDRING

Hvordan kan Aller designe forsider, der appellerer til læserne med størst mulig effekt?

Udfordring

Aller ønskede at sikre sig, at alle forsider var appellerende for deres læsere samt designe forsider med større effekt. Udfordringen bestod i manglende kendskab og indsigt i hvordan design, proportioner og elementer på forsiden skulle spille sammen.

Proces

Vi greb udfordringen an, ved at bruge eye tracking tests som research metode. På den måde kunne vi måle potentielle effekter af den visuelle kommunikation på forsiderne. Eye tracking testen blev gennemført i forbindelse med personlige interviews såvel som gennem onlinebaserede surveys, som sikrede sammenlignelighed i resultalterne.

Resultater

Aller Medie har fået en ny måde at arbejde med forsider på. De har fået en række guidelines til at designe forsiderne, så de sikrer størst muligt impact og i højere grad fanger øjet - og som følge heraf, skaber større profit. Guidelines blev designet på baggrund af omfattende eye tracking-analyser, som definerede hvordan elementerne på forsiderne skal designes.

Hvordan designer man appellerende og effektive forsider?

Aller Media ville sikre sig, at alle deres forsiderne appellerer til læserne. For at lykkes med at designe appellerende forsider, havde Aller brug for fuld kendskab og indsigt i, hvilken impact og effekt, deres forsider har på læserne og hvordan kommunikationen modtages.

Wilke har leveret værdifulde indsigter i, hvordan læsere ser og læser vores forsider, og hvordan vi mere effektivt kan arbejde med visualisering af forsiderne.
— Jane Reeve, Head og analytics, Aller Media

Vores Approach.

Aller valgte, i samarbejde med Wilke, eye tracking som researchmetode for at kunne måle effekten af den visuelle kommunikation. Eye tracking-testen blev gennemført ved personlige interviews i et test center med et standardiseret set-up såvel som en web-baseret survey. Dette set-up sikrede sammenlignelighed og benchmarking af resultaterne.

Testen kan bruges på alle typer af materialer, lige fra mock-ups til udviklede materialer, og på tværs af alle medier som reklamer, plakater, web, displays, pakning m.m.

Key outputs for Aller.

På baggrund af dette studie arbejder Aller nu med forsider på en ny måde. De har introduceret nye guidelines for:

  • Brugen af illustrationer, beskæringer og baggrunde

  • Hvordan redaktionelle enheder er prioriteret på forsider

  • Placering og antallet af bokse

  • Størrelse og kontrast på tekst

  • Design af forsiden når magasinet er trykt

Vil du høre mere om projektet?
Tag fat i Morten!

Han og resten af Team Medie står klar til at hjælpe dig!