Tilbage til Alle begivenheder

Online WakeUp - Design gode oplevelser med afsæt i din strategiske målgruppe

Hvordan skaber du gode oplevelser, der imødekommer behovene i din strategiske målgruppe? Det kan du blive meget klogere på, hvis du ser med på dette WakeUp d. 19. september, hvor vi får besøg af Storcenter Nord!

Kundeindsigt er nøglen til at kunne drive en succesfuld forretning. Igennem dybdegående kundeindsigt, opnår du forståelse af dine målgruppers behov, ønsker, holdninger mv. ift. din forretning. Kundeindsigterne giver dig et naturligt udgangspunkt for den strategiske retning og fundamentet til at designe de helt rigtige oplevelser.

Storcenter Nord er et oplevelsescenter med succes i det nordlige Aarhus. I sit strategiske fokus på bl.a. børnefamilier, søger centret at skabe skræddersyede oplevelser for deres kunder. Som et led i den strategi, har Storcenter Nord i samarbejde med Wilke gennemført et omfattende segmenteringsstudie, hvor behov, forventninger m.m. i de respektive målgrupper er blevet kortlagt. Indsigterne, det stærke strategiske fokus på at designe gode oplevelser samt effektiv kommunikation af relevante budskaber i de rette kanaler, har resulteret i øget kundetrafik, omsætning og stærke relationer.  

Vil du vide mere om oplevelsesdesign og segmentering, og samtidig høre om de konkrete initiativer Storcenter Nord har lavet? Så husk at tilmelde dig dette WakeUp!

Nicki Stougaard, Marketing & Event Manger hos Storcenter Nord  

Nicki er uddannet på Kaospiloterne i Aarhus og har arbejdet 12 år i krydsfeltet mellem markedsføring, oplevelser og forretningsudvikling. Han startede i sportens verden, var nogle år i underholdningsindustrien og senest 8 år i detailhandlen, hvor han bl.a. har arbejdet med at designe oplevelser der skaber værdi og dermed kundetrafik. I Storcenter Nord er oplevelsesdesign centralt for alt hvad de gør. Hvert år laver de seks store udstillinger og over 100 events, men oplevelsesdesign er meget mere end events og underholdning. Hele kunderejsen skal være en oplevelse – helt fra markedsføringen, til ankomsten og turen i centret – selv toiletbesøget får en tur i designmaskinen og ingenting er tilfældigt. Nogle beslutninger handler om at fjerne ”pain points”, hvor andre handler om at skabe den merværdi som kunderne efterspørger. Samtidig er kendskabet og dialogen med kunderne centralt for at nå målsætningerne. Den forståelse får Storcenter Nord bl.a. gennem deres markedsundersøgelser og en projektorienteret tilgang til optimering, hvor der ugentlig tjekkes ind med kunderne i centret.

Daniel Ebert Pedersen, Senior Insights Consultant

Wilkes Segmenteringsekspert Daniel Ebert Pedersen vil fortælle hvordan Wilke generelt arbejder med målgruppevalg, herunder hvordan man bedst udnytter de eksekveringsmuligheder der opstår på baggrund af analyserne, som altid er omdrejningspunktet i Wilkes analyser. I indlægget kan du se frem til at høre konkrete eksempler fra aktuelle cases i flere forskellige brancher.

Vil du gense dette WakeUp? Udfyld formularen og få adgang til optagelse og slides:

Forrige
Forrige
23. maj

Online WakeUp - Hvordan har Sydbank fået dybde og større perspektiv på deres livsfasesegmenter?

Næste
Næste
24. oktober

Online WakeUp - Sådan får du viden og indsigter til at leve i hele organisationen