Tilbage til Alle begivenheder

Online WakeUp - Hvordan har Sydbank fået dybde og større perspektiv på deres livsfasesegmenter?

Kommer du dybt nok i din virksomheds kundefokus?

I 2020/21 satte Wilke og Sydbank en 6-trinsraket i kredsløb omkring Sydbanks livsfasesegmenter. Projektets fokus var at få et større udefra-ind perspektiv og at få udfyldt livsfaserne med konkrete behov, pains og mulighedsrum. Sydbank ønskede at få en større forståelse for kundernes finansielle modenhed, deres oplevelser og opfattelser, samt behov for guidance til en bedre samlet afdækning af kundernes udfordringer i livet i forhold til bank. Et omfangsrigt kvalitativt og kvantitativt arbejde blev sat i værk med mange iterationer og et indsigtsarbejde der fik en dybere påvirkning på Sydbanks arbejde end først antaget.

Hvis du drømmer om en mere engagerende dialog i arbejdet med dine kunder, en større kundeforståelse i blandt dine kollegaer og at få et inspirerende oplæg, så skal du med, når Områdedirektør Søren Hansen Reumert fra Sydbank lukker op for godteposen og deler en inspirerende historie om, hvordan indsigtsarbejdet gav næring til et nyt perspektiv og en ny måde at tænke og arbejde på for ham i hans dialog med kunder og kollegaer.

Program

Morten Schrøder, Direktør i Wilke
Morten vil flyve os ind i finansverdenen og den kontekst du agerer i, når du skal skabe værdi, loyalitet og tiltrækningskraft i markedet. Det være sig i forhold til tendenser i blandt virksomheders fokus eller menneskers behov, pains, oplevelser og forventninger. Han vil måske give en lille personlig anekdote til inspiration.

Ulrik Holskov, Kvalitativ Senior konsulent i Wilke
Ulrik fortæller om hvordan vi kommer tættere på vores kunder med den kvalitative metode, og om hvordan kundens fodspor – i overvejende grad den digitale af slagsen – er et vigtigt element når den samlede forståelse af kunderne skabes.

Søren Reumert Hansen, Områdechef i Sydbank
Søren vil gennemgå hvordan Sydbank igangsatte studiet grundet et behov for dybere indsigter om deres livsfasesegmenter. Søren vil fortælle hvordan indsigterne har formet agendaen hos Sydbank, herunder hvad der har været vanskeligt at høre og eksekvere på og hvilke udfordringer det har skabt organisatorisk, men også hvordan det har skabt værdi, at få så meget viden ind i organisationen. Søren vil desuden fortælle om hvordan det er gået på bagkant af studiet og hvilke udfordringer Sydbank ser ind i den kommende tid. Søren deler desuden personlige refleksioner om forskellene mellem attention-kampagner og reel indsigtsskabelse. 

Vil du se eller gense WakeUp’et? Udfyld formulare og få adgang!

Forrige
Forrige
4. maj

Online WakeUp - Sådan sætter du prisen, der mindsker churn og maksimerer din indtjening!

Næste
Næste
19. september

Online WakeUp - Design gode oplevelser med afsæt i din strategiske målgruppe