Vi kårer de virksomheder, der leverer den bedste service i Danmark.

Skal I være med, når vi gennemfører undersøgelsen i starten af 2019?

Kan din kundeservice stå distancen
mod resten af branchen?

Rådgivnings- og analysevirksomheden Wilke sætter den gode kundeservice på dagsordenen gennem kåring af årets bedste kundeservice.

Kåringen sker med udgangspunkt i en objektiv måling af den leverede kvalitet i forskellige digitale og telefoniske servicekanaler.

Håbet er, at der i højere grad bliver fokuseret på den gode service, som er så vigtig for den enkelte kundes oplevelse af en virksomhed.

Det får du for din deltagelse

  • En vurdering af din kundeservice ud fra 3 forskellige scenarier; et køb, en produktforespørgsel og en fakturaforespørgsel.
  • En vurdering af dine kundeservicekanaler, - den telefoniske og de digitale
  • En vurdering af hvor god jeres organisation er til at levere service, inkl. benchmarks
  • Resultaterne fra Wilkes årlige undersøgelse af danskernes forventninger til god kundeservice
  • En samlet rapport med præcisering af, hvor der er mulighed for forbedring i netop din kundeservice
  • Alle dine resultater sammenlignes med best practice, så du ved hvor skoen trykker (forudsætter der er minimum 5 deltager i kategorien)

Deltagelse i kåringen, udarbejdelse af individuel rapport og deltagelse i awardshowet koster kun

20.000 kr.

eks. moms

Tilmelding

Udsagn fra tidligere deltagere

Sådan har andre fået glæde af deres deltage i Kundeservice Award

client

Mikkel Feldt

Kundeservicechef, CBB

Samlet vinder i 2016, samt vinder i kategorien Digital Kundeservice 2016

"Det er to rigtig flotte priser, vi har vundet, men det må ikke blive en sovepude for os. Både på et strategisk niveau, men også i det operationelle har vi fokus på at gøre kundeoplevelsen endnu bedre. Det er et klart mål i vores 2017-strategi ”vi skal være elsket af kunderne”, at vores kunder kan lide os og kan lide de oplevelser, vi giver dem. Som virksomhed vil vi gerne lette og effektivisere arbejdsdagen og gøre vores til at vores medarbejdere, der brænder for god service, kan have fokus på det de er bedst til. - Netop at drive god service."

client

Brian Skov

Telesales & Support Director, Carlsberg Danmark

Samlet vinder i 2015, samt vinder i kategorien Telefonisk Kundeservice 2015 og 2016

"Carlsberg har deltaget i kundeservice awarden siden starten og hvert år har vi lært lidt og er blevet lidt bedre på baggrund af resultaterne. I 2015 vandt vi så titlen ”Danmarks bedste Kundeservice”. Det har været en kæmpe anerkendelse til hele vores kundeteam. Vi går selvfølgelig efter at vinde den igen fordi den rigtig gode kundeservice skaber gode resultater hele vejen rundt.Vi har aktivt arbejdet med resultaterne fra Kundeservice Award, siden vi var med første gang i 2013. Vi lærer hele tiden, og vi er blevet klogere hver gang - det er nødvendigt for os at deltage for at blive klogere på, hvor vi skal sætte ind."

client

Lise-Lotte Roed Rasmussen

Afdelingsleder Digital & E-commerce, Falck Assistance

Vinder i 2015 i kategorierne Digital Kundeservice samt Årets højdespringer

"Falck har deltaget i Kundeservice Awarden i en årrække og hvert år har vi lært noget nyt. Sidste år besluttede vi at give vores digitale service en overhaling. Det har vi åbenbart gjort så godt, at vi vandt prisen for den bedste digitale kundeservice i 2015. Det er en stor tilfredsstillelse for hele udviklingsteamet at deres anstrengelser bliver bemærket af vores kunder og omverden. Det har løftet stemningen og gjort os endnu mere kundeorienterede i dagligdagen. Vi kommer helt sikkert tilbage med nye forbedringer, så vi er klar til at vinde igen."

Sådan foretages målingen

Kåringen sker med udgangspunkt i en objektiv måling af den leverede kvalitet i to forskellige kanaler: Telefonisk og Digital.
Målingen foretages af konsulent- og analysehuset Wilke. Processen er opdelt i tre dele.

1. En objektiv måling af alle deltagende organisationers generiske servicekvalitet

Wilkes servicekvalitetseksperter vurderer performance i dit kundeservicecenter ved at tage kontakt til 50 af dine kunder og hører om deres oplevelse af din kundeservice. Desuden vil der blive foretaget 50 prøvebesøg på din hjemmeside.

Din kundeservice evalueres på parametre som f.eks. ventetid, velkomst ved opkald, antal omstillinger, teknisk funktionalitet, sprog og tone og service generelt.

I forbindelse med selve evalueringen af dit kundecenters performance skal der leveres kontaktdata på kunder, som har været i kontakt med kundeserviceafdelingen via telefon. Evaluering af website foretages af Wilke, men er der områder, der kræver login, har vi også brug for adgang til disse sider. Vi har desværre ikke mulighed for at medtage sider, der kræver adgang med NemID.

2. En måling af danskernes oplevelse af kundeservice

Vi måler danskernes generelle holdning til kvalitetsniveauet indenfor kundeservice. Målingen bruges som benchmark på performance og danner grundlag for vejning af indholdselementerne i den objektive måling. Der gennemføres 1.000 interview.

I gennem de seneste år har Wilke taget temperaturen på de danske virksomheders kundeservice indenfor forskellige brancher. Rapporten vil derfor belyse tendenser og ændringer over tid, og giver dig bl.a. svar på spørgsmål som f.eks. hvordan oplever danskerne kundeservice? Hvad er sammenhængen mellem "god kundeservice", "handle igen" og anbefale til andre"? Hvad prioriterer kunderne i relation til web?

Hent rapporten fra 2017

3. Måling af organisatorisk serviceparathed

Formålet med at vurdere deltagernes interne organisering af kundeservice er at sætte fokus på bedste praksis, og hvordan der på de indre linjer konkret kan arbejdes endnu mere professionelt med at sikre en god kundeservice og forbedre den samlede brugeroplevelse. God kundeservice stiller store krav til organisationen: Høj ledelsesinvolvering, klog kanalstrategi, intelligent brug af tilfredshedsmålinger, forståelse for hele brugerrejsen, nedbrydning af siloer etc. Med andre ord er den interne driftsmodel og organisering afgørende for brugeroplevelsen.

I alt stilles 20-25 konkrete spørgsmål, som fx retter sig mod ledelse og styring, medarbejdere og kompetencer samt information og it. Spørgsmålene bør besvares af en på direktionsniveau med ansvar for kundeservice.

Skal din virksomhed være med i 2019?

Er du interesseret i at deltage i undersøgelsen, så send os en mail med lidt information om dig selv og din virksomhed. Så kontakter vi dig med mere information om forløbet.

Har du spørgsmål til det faglige indhold, eller vil du vide mere om selve kåringen, er du velkommen til at kontakte Morten Schrøder fra Wilke på telefon 70 10 20 80 eller send en e-mail til kundeservice@wilke.dk.

Kundeservice Award afvikles i starten af 2019, med afsluttende arrangement den 2. april.

Tilmeld din virksomhed nu
Kundeservice Award 2017 plakat

Tidligere vindere

År Samlet vinder Telefonisk vinder Digital vinder Årets højdespringer Bedste Serviceorganisation
2017 Telmore PFA Pension SE - Energi & klima Industriens Pension Call me
2016 CBB Mobil A/S Carlsberg A/S CBB Mobil A/S SE DONG Energy Privat
2015 Carlsberg A/S Carlsberg A/S Falck Danmark A/S Falck Danmark A/S -
2014 Boxer Energi Nord Codan - -
2013 TDC Energi Nord Canal Digital - -