challenge (2).png
PROCESS (1).png
Results2.png

Aller ønskede at sikre sig, at alle forsider var appellerende for deres læsere samt designe forsider med større effekt. Udfordringen bestod i manglende kendskab og indsigt i hvordan design, proportioner og elementer på forsiden skulle spille sammen.

Vi greb udfordringen an, ved at bruge eye tracking tests som research metode, for på den måde at kunne måle potentielle effekter af den visuelle kommunikation på forsiderne. Eye tracking testen blev gennemført i forbindelse med personlige interviews såvel som gennem onlinebaserede surveys, som sikrede sammenlignelighed i resultalterne.

Aller Medie har fået en ny måde at arbejde med forsider på. De har fået en række guidelines til at designe forsiderne, så de sikrer størst muligt impact og i højere grad fanger øjet - og som følge heraf, skaber større profit. Guidelines blev designet på baggrund af omfattende eye tracking-analyser, som definerede hvordan elementerne på forsiderne skal designes.

 

Hvordan kan Aller designe forsider der appellerer til deres læsere og skaber størst mulig impact og effekt?

 
oliver-cole-242642-unsplash+%281%29.jpg

DESIGN AF APPELLERENDE FORSIDER MED STØRST MULIG IMPACT OG EFFEKT

 
Aller.png
 

Aller Media ville sikre sig, at alle deres forsiderne appellerer til læserne. For at lykkes med at designe appellerende forsider, havde Aller brug for fuld kendskab og indsigt i, hvilken impact og effekt, deres forsider har på læserne og hvordan kommunikationen modtages.

 

Vores approach til problemet

I samarbejde med Wilke valgte Aller Media eye tracking som research metode, for at kunne måle effekten af den visuelle kommunikation. Eye tracking-testen blev gennemført i form af personlige interviews, med et standardiseret setup koblet med en onlinebaseret survey. Setuppet sikrede stor sammenlignelighed og benchmarking af resultaterne.

Denne type test kan bruges på alle typer af materialer - lige fra mock-ups til færdigudviklede materialer såvel som på tværs af alle medier - fra reklamer, plakater, websites til displays, emballage m.m.

 
 

KEY OUTPUTS FOR ALLER

Med afsæt i resultaterne fra studiet, fik Aller Media en ny måde at arbejde med forsider på i form af en række guidelines for:

·        Brugen af illustrationer, beskæring og baggrunde

·        Hvordan redaktionelle enheder skal prioriteres på forsiderne

·        Placeringen af bokse samt antallet af bokse

·        Størrelse og kontrast på tekst

·        Design på forsiden, når magasinet er printet

Wilke har leveret værdiefulde indsigter i, hvordan læserne ser og læser vores forsider, og hvordan vi kan arbejde mere effektivt med vores visualisering
— Jane Reeve, Head of Analytics - Aller Media
 
 

 

GET IN TOUCH