Gør nutidens udfordringer til fremtidens markedsmuligheder.

Hvad er danskernes planer, drømme, forventning og ønsker for tiden EFTER COVID-19?

Vi havde et ønske om at forstå, hvordan danskerne oplevede deres nuværende situation og deres forventninger til fremtiden. Men i modsætning til andre undersøgelser, der i øjeblikket fokuserer på COVID-19 og stopper ved en beskrivelse af den aktuelle status, havde vi også brug for viden om, hvad danskerne har af planer, drømme, forventninger og ønsker for tiden efter COVID-19. Derfor spurgte vi mere end 2.000 danskere i juli, og mere end 1.000 danskere i september og oktober. Desuden afholdt vi 3 fokusgrupper med danskere i alle aldre.

I dette whitepaper beskriver vi fem tendenser, vi identificerede. Herunder hvad der har formet tendenserne, og hvad implikationerne for virksomhederne er. Vi kommer yderligere med anbefalinger til, hvordan virksomheder kan tackle de bekymringer og emotionelle behov, som i stigende grad opstår hos forbrugerne, og dermed udvikle endnu stærkere emotionelle bånd til eksisterende og nye kunder.

Vi håber, du finder vores resultater og anbefalinger indsigtsfulde og handlingsrettede for din virksomhed.

 
WakeUp_logo (2).png
 

 Fleksibilitet er kommet for at blive.

Gratis online WakeUp torsdag d. 6. maj fra kl. 09.00-10.00.

Vi har fulgt udviklingen i danskernes forbrug i løbet af et år med Corona. På dette webinar kan du høre hvordan der er sat ekstra skub på kundernes forventninger til skræddersyede løsning, som passer lige præcis til deres behov. I en grad så det for mange virksomheder er at spørgsmål om de kan nå at være fleksible nok, før konkurrenter gør det før dig.

Vi får besøg af Sophie Bohr Grønbæk fra Undo, som har succes med en fleksibel model i en relativt konservativ branche. Sophie vil fortælle om tankerne bag opdelte forsikringer, og hvordan ny teknologi kan hjælpe med at modernisere et gammeldags forsikringsprodukt.

På webinaret kan du også møde Kommunikationsrådgiver og forfatter Jens Almegaard, som vil fortælle om sin nye bog om kunderelationer i finansielle virksomheder: Vind kundernes tillid. Bogen handler om, hvordan moderne finansvirksomheder kan styrke relationen til kunderne i en digitaliseret verden, hvor kunderne kan klare det meste selv, og hvor finanssektorens omdømme er under pres. Bogens mange casehistorier giver indblik i, hvordan banker, forsikringsselskaber og pensionsselskaber tilpasser sig kundernes ændrede behov og udnytter mulighederne for effektivt at opfylde kundernes forventninger og udvikle relationen til dem.

Fra Wilkes side vil Daniel Ebert fortælle om eksplosionen i kundernes krav til fleksibilitet, og hvordan det helt konkret påvirker kunderne til at skifte leverandør. Daniel vil også komme ind på hvilke krav danskerne stiller, og hvad det kan betyde for dine produkter og for din prisstruktur.

Program

09.00-09.05 Velkomst ved Morten Schrøder, Direktør @ Wilke

09.05-09.22 Daniel Ebert Pedersen, Deputy Head of Data Insights @ Wilke

09.22-09.38 Jens Almegaard, Kommunikationsrådgiver

09.38-10.00 Sofie Bohr Grønbæk, CEO & Co-founder @ Undo

Vil du blive klogere på, hvilken rolle kravet om øget fleksibilitet spiller for kunder såvel som virksomheder? Så tilmeld dig WakeUp nedenfor!

 
 
 
Morten Schrøder
 

Skriv til Morten

Morten er direktør i Wilke. Han har stået bag en lang række store projekter, der går ud på at forstå forbrugerne, og kan hjælpe dig med dybere indsigt i deres nuværende situation og deres forventninger til fremtiden.