Sådan sikrer vi børns finansielle dannelse i en digital tidsalder.

Lær hvordan du går fra afdækning til forståelse - og fra forståelse til løsninger

#1 HENT WHITEPAPER.

Det er et problem at den finansielle sektor, og mange forældre, ser børn som tilskuere. Download whitepaperet og find ud af hvorfor det er vigtigt at se børn som influenter i hjemmet, samt 3 nøgleindsigter der kan hjælpe bankerne med at skabe en tillidsfuld relation til børnene.

#2 SE ELLER GENSE WEBINAR.

Få inspiration og indsigt i, hvordan børns forståelse af penge påvirkes i en digital tidsalder. Hør også Sydbank fortælle hvordan undersøgelsen har bragt unikke indsigter i deres forretning, samt hvordan det konkret er blevet anvendt som tiltag i banken.

E-bog om børns finansielle dannelsesrejse

Du kan downloade vores whitepaper lige her

Hvorfor er vi udfordret med børns finansielle dannelse?

En af mine veninder fortalte for nyligt, hvordan hendes datter på 8 år havde spurgt, om hun måtte få noget legetøj, som hun var blevet helt vild med. Min veninde havde sagt nej og var kommet med den klassiske frase, ”det har vi ikke råd til”, hvortil datteren svarede, ”du kan jo bare bruge kortet”. Kortet, datteren refererede til, er dankortet, som hun opfatter som noget magisk, der aldrig løber tør for penge.

Det er ikke første gang, en forælder oplever, sit barn tror, at dankortet ikke har en økonomisk begrænsning. Men hvilken effekt og påvirkning har det på børn og deres finansielle dannelse, når penge er digitale? Hvordan sikrer vi, at de bliver økonomisk fornuftige mennesker i fremtiden, når børn får stadig sværere ved at lære, at når man køber noget, så har det en økonomisk konsekvens? Altså færre penge på kontoen.

Dette spørgsmål kontaktede Sydbank os om. Jo bevares, der eksisterer allerede tal på det, men Sydbank ville bagom tallene og forstå forældrenes tilgang og udfordringer, når de skal lære deres børn om penge og deres værdi. Det er dog ikke kun forældre, der er vigtige at forstå, da det i høj grad også handler om at forstå børn, og udgangspunktet for undersøgelsen blev derfor børn. Det har givet spændende indsigter, som vi gerne vil dele med dig i dette whitepaper.

 
 
WakeUp_logo.png
 

WakeUp - Sådan sikrer vi børns finansielle dannelse i en digital tidsalder.

Få inspiration og indsigt i, hvordan børns forståelse af penge påvirkes i en digital tidsalder, hvor konceptet penge bliver mere abstrakt i takt med at pengesedler og mønter udfases.

I samarbejde med Wilke er Sydbank på en eksplorativ rejse igennem danskernes liv, hvor vi undersøger livsfaser, hvor penge og privatøkonomi spiller en central rolle. Studiets første fase, barndommen, har givet en lang række interessante indsigter. Se eller gense webinaret for at få præsenteret, hvad de består af. Vi ser blandt andet nærmere på bankens rolle som støttende aktør over for forældre og børn.

I webinaret er der spændende indlæg fra:

Heidi Lindberg Jensen, Human Insights Senior Consultant hos Wilke, der fortæller om børns forståelse af penges værdi, og hvordan de bruger penge, samt hvilke udfordringer det giver forældrene, og hvordan de løser de udfordringer.

Louise Lillelund Degn-Ovesen, Kommunikationschef hos Sydbank, der fortæller hvad studiet af børn og deres forældre har bragt af unikke indsigter for deres forretning, samt hvordan det konkret er blevet anvendt som tiltag i banken.

Nusha Haghighi, Head of Financial Services hos Wilke, der vil fortælle om den store treårige undersøgelse, hvori fase 1 om barndommen spiller en central rolle.

 
 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål vedrørende finansiel dannelse? Så skriv til Ulrik på uho@wilke.dk