Kundeklub, Loyalitetsprogram, Fordelsprogram, kært barn har mange navne. Men en ting er sikkert - konceptet har fået sin renæssance i den seneste tid. I takt med den øgede digitalisering, bliver det i stigende grad relevant for detailkæderne at tilbyde kunderne en række unikke fordele, hvis de til gengæld tilmelder sig deres fordelsprogram. Formålet er i sidste ende at knytte brand og kunderne endnu tættere sammen, og dermed skabe salg både på den korte og lange bane.
I Danmark er over 90% af alle danskere (18 år+) medlem af mindst et fordelsprogram*. I gennemsnit er danskerne medlem af 4,6 forskellige fordelsprogrammer og dette tal forventes at stige i fremtiden. To af de største fordelsprogrammer i Danmark står Salling Group og Matas bag. Til dette webinar sætter vi fokus på, hvordan et succesfuldt fordelsprogram skabes på baggrund af blandt andet kundeindsigt. Derudover ser vi på, hvordan Salling Group og Matas arbejder aktivt på at skabe bedre kundeoplevelser for deres medlemmer.
Kasper Troldtoft Henriksen fra Salling Group vil fortælle om den spændende rejse mod fordelsprogrammer, som Salling Group søsatte for 2 år siden. Han vil desuden dele sine tanker om, hvad der ligger bag et godt fordelsprogram til hhv. Netto, Bilka og føtex, og hvilket syn han har på fremtidens fordelsprogrammer i dagligvarerkategorien.
Stefan Kirkedal er ansvarlig for Club Matas, som er en af grundstenene i Matas´ strategi. Han vil fortælle om Club Matats udvikling gennem tiden, og hvordan fordelsprogrammet er mere end “bare” et pointsystem med rabatter. Desuden vil han fortælle, hvordan Matas arbejder med at gøre oplevelsen endnu mere kundetilpasset.
Fra Wilkes side vil Søren Pedersen fortælle, hvilken proces du skal igennem, når du skal udvikle et fordelsprogram. Søren har stor erfaring inden for både customer tracking og udvikling af loyalitetsprogrammer, og vil desuden fortælle, hvad du skal huske og hvad du bør undgå. Indlægget er baseret på erfaringer fra udvikling af mere end 40 forskellige fordelsprogrammer.
*Markedsundersøgelse gennemført med en national repræsentativ stikprøvestørrelse på 1.010 danskere, 18 år+. Uge 3 2022
Program:
09.00 - 09.05: Velkomst ved Christian Knudsen, Head of Retail & E-commerce, Wilke.
09.05 - 09:20: Sådan skaber du et succesfuldt fordelsprogram ved Søren Pedersen, Partner hos Wilke
09.20 – 09.35: Hvordan arbejder Salling Group med de forskellige fordelsprogrammer i hhv. føtex, Netto og Bilka ved Senior Manager Kasper Troldtoft
09.35 - 09.50: Sådan bruges Club Matas til at fastholde og udbygge stærke relationer til de danske forbrugere, ved Head of loyality, Stefan Kirkedal
09.50 - 10.00: Spørgsmål til panelet