Sæt brugeroplevelsen i fokus og vind fremtidens e-handel

Lær hvordan du gennem arbejdet med indsigter kan opnå konkurrencemæssige fordele

#1 DOWNLOAD WHITEPAPER.

Hvordan kan du som e-handler blive i stand til at lukke gap’et mellem din egen og dine konkurrenters performance på kundernes væsentligste beslutningskriterier? Det har vi skrevet et whitepaper om, som du kan downloade kvit og frit her - god læselyst!

#2 DELTAG I WEBINAR.

Vi inviterer til gratis WakeUp tirsdag d. 9. marts fra 09.00-10.00. På dette WakeUp kan du blive klogere på, hvordan du kan sætte kunden i centrum i en digital tidsalder. Vi får desuden besøg af Imerco, som vil fortælle om deres rejse mod at blive en moderne omnichannel virksomhed.

Sæt brugeroplevelsen i fokus og vind kunderne i fremtiden

E-handlen i Danmark fortsætter med at stige. Nye forbrugere er blevet aktive online og de mere rutinerede køber mere og oftere. Det er efterhånden alle brancher, der oplever enorme vækstrater på den online salgskanal, og det stiller i stigende grad krav til den gode brugeroplevelse. Det er ikke længere nok at være til stede online, forbrugernes krav og forventninger til de forskellige aktører influeres af de mest stærke og innovative brugeroplevelser. For eksempel har Netflix dannet nye standarder for overskuelig og DAO´s nattelevering sætter forventninger op ift. hvor hurtig kunderne kan modtage deres bestillinger.

”One fits all”- tankegangen er død

E-handlen har en række overordnet drivere som en enhver virksomhed skal tage stilling til, men der er stor forskel på hvad kunderne forventer og vægter højest mellem de forskellige varekategorier. F.eks. er leveringstidspunkter yderst centralt når det gælder dagligvarer, hvilket ikke i samme grad er gældende når forbrugerne shopper møbler eller interiør produkter. Her er det mere virksomhedens evne til at inspirere med gode beskrivelser og billeder som vejer tungest i kundernes beslutningskriterier.

De differentierede beslutningskriterier, kategorierne imellem, stiller krav til virksomhederne i valg af services, brugeroplevelse, prisstrategier, markedsføring mv, og er findes ikke et ”one fits all” approach.

Hver kategori skal have sin egen analyse, der klart viser, hvilke kriterier forbrugernes vægter højest når de handler i kategorien. Det er samtidig centralt at virksomhederne forstår, hvor meget de forskellige kriterier vægter indbyrdes, således det senere arbejde med at imødekomme forbrugernes ønsker/forventning imødekommes.

WP.png

Du kan downloade vores whitepaper lige her

Hvordan sikrer du, at din netbutik er relevant for forbrugerne?

I dette whitepaper vil vi gerne gøre dig klogere på, hvordan du som e-handler kan arbejde systematisk med at lukke gap’et mellem din egen og dine konkurrenters performance på kundernes væsenligste beslutningskriterier.

Whitepaperet er både til dig, der har været i gang i noget tid - og til dig, som lige er startet med e-handel og skal lære at begå sig i et nyt territorium. Du får blandt andet viden om hvad der er vigtigt for dine kunder, når de e-handler, og hvordan en strategisk analyse kan lede frem til en bedre brugeroplevelse for både nuværende og potentielle kunder, for derigennem at øge omsætning og loyalitet.

 
WakeUp_logo.png
 

WakeUp - Sådan sætter du brugeroplevelsen i centrum og vinder fremtidens e-handel

Tirsdag d. 9. marts fra 09.00-10.00 kan du komme til online WakeUp med Imerco og blive klogere på, hvordan du sætter kunden i centrum i en digital tidsalder

Imerco har igennem en årrække forvandlet sig fra en klassisk detailkæde med fysiske butikker til en moderne omnichannel virksomhed. Hos Imerco er digitaliseringen højt på agendaen og onlinehandlen udgør en stadig stigende andel af kædens omsætning.

Selvom e-handlen vokser, er det stadig de 160 butikker, der generer den største omsætning og dermed stadig den væsentligste salgskanal. Men hos Imerco tænkes der ikke i siloer; der tænkes i mennesker.

I dette webinar vil Wilke sammen med CCO hos Imerco, Lotte Wøldiche Præstgaard, sætte fokus på, hvordan det online og offline univers skal sikre en god kundeoplevelse i de forskellige kontaktpunkter.

Lotte Wøldiche Præstgaard vil fortælle om konkrete tiltag Imerco har iværksat på deres rejse, og komme med anbefalinger til andre virksomheder som arbejder med forskellige salgskanaler. Hun vil også fortælle om hvordan hun ser fremtidsudsigterne for de klassiske detailkæder, og hvad der er must win battles på den korte og lange bane.

Og så kan du glæde dig at blive opdateret af vores e-handelsekspert, Daniel Ebert Pedersen, som kommer med den nyeste udvikling indenfor e-handlen og giver sit bud på, hvilke tendenser der vil fylde mere i fremtiden. Daniel vil præsentere en case baseret på Wilkes e-handelsmonitor. Monitoren hjælper e-handlere med at arbejde datadrevet i deres udviklingsproces. Og endeligt får du konkrete anbefalinger til, hvordan man nemt kommer i gang med at optimere sin e-handelsplatform.

Program:

09.00-09.05 Velkomst ved Christian Knudsen

09.05-09.25 Lotte Wøldiche Præstgaard, CCO, Imerco

09.25-09.45 Daniel Ebert Pedersen, Data Insights Senior Manager, Wilke

09.45-10.00 Spørgsmål fra deltagerne   

WakeUp’et er gratis og afvikles på Zoom. Ses vi?

Når du tilmelder dig WakeUp, signes du op til Wilkes nyhedsbrev. Du kan altid melde dig fra, og vi lover ikke at spamme!

 
 

Nysgerrig?

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi i Wilke kan gøre det nemt at omsætte indsigter til konkrete handlinger, så ræk ud til Christian. Vi tror på fuld inklusion i hele indsigtsprocessen og at de bedste løsninger skabes sammen!

Vi er samarbejdspartner med Dansk Erhverv Digital Handel.

 
Dansk erhverv.png